Nissan Almera - Forum

Forum Miłośników Nissana Almery
Dzisiaj jest 24 lipca 2014, o 16:42


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Post: 7 czerwca 2012, o 12:47 
Offline
Szeregowiec Ryan

Rejestracja: 19 kwietnia 2011, o 07:51
Posty: 10
Model: N16
Wersja nadwozia: 5d
Witam

Na początek napisze, że przeczytałem prawdopodobnie wszystkie wątki na tym i na innych forach, który oscylowały wokół problemu, z którym się borykam.

Almera n16, 1.8b, 2002

Objawy.

Pewnego dnia zaświecił się check, podjeżdżam do diagnosty, błąd czujnika położenia wału. Falujące obroty, szarpanie podczas przyśpieszania, brak mocy. Almera zaczęła brać olej, zawsze brała, ale teraz ilości znacznie się zwiększyły. Przejeździłem autem pół roku z usterką, ale przez tą szarpaczkę i brak mocy jazda była koszmarem. Poczytałem trochę -> rozrząd. Przy okazji wymiany rozrządu wymienione zostały uszczelniacze, zeszlifowana głowica, wymienione uszczelki, prowadnice zaworowe (wszystko dla ograniczenia pochłaniania oleju). Wyczyszczona przepustnica i silnik krokowy, wymienione świece.

Almera po tych wszystkich naprawach i wymianach przestała szarpać podczas przyśpieszania na pierwszych trzech biegach, natomiast na 4 i 5 szarpanie ciągle występuje, jakby się dławiła przez około 2 sekundy a później znowu przyśpiesza, choć bardzo ospale. Moc auta nawet w połowie nie przypomina tej sprzed kilkunastu miesięcy.

Check nadal się świeci, wizyta u diagnosty. Błąd czujnika położenia wału się skasował, wywala natomiast błąd p0141, czyli problem z sondą lambda.

Sonda została sprawdzona, grzałka sondy pracuje, wtyczka jak nowa (brak zabrudzeń, zaśniedzeń), okablowanie sondy sprawne, dla pewności pozostaje ją podmienić, chociaż nie sądzę żeby pomogło.

Zastanawiam się nad kilkoma rzeczami,
Czy problem z sondą może powodować brak mocy i szarpanie/dławienie?
Czy błąd sondy może być spowodowany zużytym katalizatorem?

Mam dziwne przeczucie, że po uporaniu się z problemem sondy zamulanie, dławienie i szarpanie almery pozostanie.

btw, przepływomierz też był sprawdzany, aczkolwiek nie podmieniany.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 7 czerwca 2012, o 22:45 
Offline
Kapral Wiaderny
Kapral Wiaderny

Rejestracja: 11 lipca 2011, o 22:02
Posty: 63
Lokalizacja: Szczecin
Model: N16
Wersja nadwozia: 5d
W temacie działania sondy jest tu http://www.motofakty.pl/artykul/sonda-lambda.html. Wynika że sprawna sonda jest podstawą do prawidłowego działania silnika. Pytanko, spaliny badałeś? Jak wyjdą złe to wiadomo że coś nie tak z sterowaniem bo np. sonda jest uszkodzona. Co do sprawdzania sondy, czy mechanik sprawdzał napięcia jakie daje sonda? Z tego co kojarzę to sonda "cyka" napięciami 0-0.3V mieszanka uboga, 0,6-1V mieszanka bogata. W instrukcji jest na to procedura testowania.

A może problem z katalizatorem http://www.motofakty.pl/artykul/katalizator-1.html

_________________
Instrukcja naprawy prawdę ci powie ...
N16 1.5B 2005r


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 7 czerwca 2012, o 23:03 
Offline
Ojciec Ojców Dyrektorów
Ojciec Ojców Dyrektorów
Awatar użytkownika

Rejestracja: 8 marca 2008, o 16:58
Posty: 2354
Lokalizacja: Gniezno
Pochwały: 37
Model: N15
Wersja nadwozia: 5d
a jak ze spalaniem oleju?
Czy spalanie oleju nie ma przypadkiem wpływu na działanie sondy?

_________________
Almera N15 '98 GA14DE 87 KM
Obrazek
Honda VFR 750 RC36 100 KM
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 8 czerwca 2012, o 08:06 
Offline
Kapral Wiaderny
Kapral Wiaderny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 stycznia 2011, o 21:04
Posty: 78
Lokalizacja: Wawa
Pochwały: 1
teść miał te same problemy wymienił pół silnika a okazało się, iż problem leżał po stronie komputera, jedź do dobrego serwisu elektroniki samochodowej


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 czerwca 2012, o 20:21 
Offline
Szeregowiec Ryan

Rejestracja: 19 kwietnia 2011, o 07:51
Posty: 10
Model: N16
Wersja nadwozia: 5d
Po uszczelnieniu "góry" wydaje się, że almera bierze olej przez pierścienie. W tym tygodniu zostaną wymienione a zużycie oleju ograniczone do minimum, zobaczymy jak to wpłynie na sonde.

Przeczytałem artykuł dotyczący sondy, ale z tego co wyczytałem to w almerze pierwsza sonda, ta umiejscowiona przed katalizatorem, pełni rolę sterującą, natomiast błąd p0141 to błąd sondy numer dwa. Poprawcie jeśli się mylę.

Sprawdzałem czy ze sterownika almery wychodzi zasilanie na sondę. Podpiąłem się kabelkiem pod pin sterownika, z którego wychodzi zasilanie na sondę, dalej podłączyłem masę i żaróweczkę, ku mojemu zaskoczeniu...nie zaświeciła.
Wiarygodność testu nie jest stuprocentowa, w każdym bądź razie ciekawy jestem co w przypadku gdyby naprawdę ze sterownika wychodziło zasilanie na sondę.

Inna sprawa, że ciągle nie jestem przekonany czy wyeliminowanie problemu sondy wyeliminuje szarpanie i brak mocy.

Katalizator też może być problemem, pytanie...czy usunięcie katalizatora dał o by efekt, jeżeli okazałoby się, że jest niesprawny?

Nie ma kogoś w okolicy Skarżyska Kamiennej lub Kielc, od kogo mógłbym podmienić przepływkę?
Nie wyeliminowałem jej jeszcze w 100%.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 czerwca 2012, o 20:24 
Offline
Ojciec Ojców Dyrektorów
Ojciec Ojców Dyrektorów
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 kwietnia 2007, o 18:17
Posty: 2218
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 4
Model: N16
Wersja nadwozia: 5d
Jeżeli chodzi o wpływ przepływki na moc to owszem, ale co do szarpania to inny powód być musi.

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 czerwca 2012, o 13:39 
Offline
Kapitan Kloss
Kapitan Kloss
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 października 2011, o 10:45
Posty: 670
Lokalizacja: Szczecin
Pochwały: 3
Model: N16
Wersja nadwozia: 5d
Wiesz co może głupio zabrzmi ale ja taż miałem chamskie szarpanie i pomogła wymiana świec. Może sprawdź też cewki.

_________________
Martwe psy prosimy wyprowadzać poza teren osiedla!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 czerwca 2012, o 18:31 
Offline
Szeregowiec Ryan

Rejestracja: 19 kwietnia 2011, o 07:51
Posty: 10
Model: N16
Wersja nadwozia: 5d
Świece były wymieniane, rozwiązały problem z falującymi obrotami.
Jaka jest metoda sprawdzania cewek? odpinałem każdą z nich na biegu jałowym i reakcja była prawidłowa tzn przestawał chodzić na dany gar.

Sytuacja wygląda tak,
startuje z jedynki do 3000rpm, 2 i 3 tak samo, brak szarpania. Wrzucam 4, 2500rpm - brak przyśpieszania, wciskam pedał gazu, przydławi się ze trzy razy, szarpnie i dopiero wchodzi na obroty i przyśpiesza, choć mam wrażenie, że tak na 60% swoich możliwości.
Już brakuje mi pomysłów.

To znaczy co konkretnie było uwalone w sterowniku? coś odpowiedzialnego za mieszankę czy dawkowanie np ?

Nie znam żadnego elektronika samochodowego w okolicy i nawet nie wiem gdzie o takiego zapytać, ale jeżeli będzie taka potrzeba to będę się musiał za takim gdzieś zakręcić.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 czerwca 2012, o 21:05 
Offline
Kapral Wiaderny
Kapral Wiaderny

Rejestracja: 11 lipca 2011, o 22:02
Posty: 63
Lokalizacja: Szczecin
Model: N16
Wersja nadwozia: 5d
wg mnie (a wiem tyle co poczytałem bez doświadczenia praktycznego) to sądzę, że usunięcia kata spowoduje permanentny błąd i przez to sterownik prawdopodobnie przejdzie w stan pracy awaryjnej, co pogorszy sytuację. Ale może ktoś w swojej Ali usuną kata i wie w praktyce jak to działa?

A co instrukcja na temat P0141 :
- The current amperage in the heated oxygen sensor 2 heater (rear) circuit is out of the normal range. [An improper voltage drop signal is sent to ECM through the heated oxygen sensor 2 heater (rear).]
Czyli - bieżące natężenie prądu w obwodzie sondy 2 jest poza właściwym zakresem. [do komputera podawane są niewłaściwe spadki napięcia(0,7-0,3V)]
Sugerowane przyczyny - kable lub złącza do sprawdzenia, uszkodzona sama sonda.

Jeżeli uważasz, że sonda może być uszkodzona to proponuję podjechać do dobrego speca z komputerem który zrobi test całego systemu łącznie z procedurą testowania sond!

A spróbuj przyuważyć jak jedziesz na 4 od jakich obrotów silnik przestaje szarpać. Sonda 2 jest wyłączana ponad 3600obr.

_________________
Instrukcja naprawy prawdę ci powie ...
N16 1.5B 2005r


Ostatnio zmieniony 11 czerwca 2012, o 21:19 przez Moo, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 czerwca 2012, o 21:13 
Offline
Ogniomistrz Kaleń
Ogniomistrz Kaleń
Awatar użytkownika

Rejestracja: 9 czerwca 2011, o 11:28
Posty: 113
Lokalizacja: WWL
Model: N16
Wersja nadwozia: 5d
moze sprobuj jeszcze wymienic tania czesc a mianowicie filtr paliwa??

_________________
SPRZEDAM NOWE dyski zewn/wewn do laptopow np:
WD5000bpkt 500gb(390zl) za 270zl, samsung hm320hj 320gb(340zl) za 210zlPRIV


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 czerwca 2012, o 11:53 
Offline
Szeregowiec Ryan

Rejestracja: 19 kwietnia 2011, o 07:51
Posty: 10
Model: N16
Wersja nadwozia: 5d
Moo, obroty nie dochodzą do 3600 podczas dławienia. To jest jakieś 2900 - 3000, po czym przydławi się dwa razy i powoli się zaczyna zbierać.

grzechalm, no właśnie gdzie jest ten filtr paliwa? na jesieni kupiłem komplet filtrów na wymianę, ale paliwowy został nieruszony bo nie mogłem go zlokalizować. Gdzieś później wyczytałem, że jest w baku zamontowany i odpuściłem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 czerwca 2012, o 14:23 
Offline
Porucznik Borewicz
Porucznik Borewicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 1 maja 2012, o 09:59
Posty: 348
Lokalizacja: Sulejówek
Pochwały: 3
Model: N16
Wersja nadwozia: 5d
W N16 1,8 nie ma filtra paliwa, więc nie ma czego wymieniać.
Jest tylko siateczka w baku (ale to nie jest prawdziwy filtr paliwa w pełnym tego słowa znaczeniu).

Co do sond to tak:
- pierwsza sonda lambda (regulacyjna) (w kolektorze wydechowym) odpowiada za skład mieszanki - jeśli jest niesprawna to może dawać takie efekty jakie widać u Ciebie. Miałem 4 lata temu tak, że niby wszystko pięknie - w serwisie Boscha po 40 minutowym teście okazało się, że pozornie sprawna sonda po jakimś czasie się zawiesza - po 5-10min.
- druga sonda (diagnostyczna) ma za zadanie badać skuteczność działania katalizatora (tego na kolektorze wydechowym). Nawet jeśli wywali checka, to nie wpływa na skład mieszanki i pracę silnika.

_________________
Obrazek
114KM&158Nm=>143KM&170Nm=>...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 czerwca 2012, o 20:57 
Offline
Kapral Wiaderny
Kapral Wiaderny

Rejestracja: 11 lipca 2011, o 22:02
Posty: 63
Lokalizacja: Szczecin
Model: N16
Wersja nadwozia: 5d
sqfaru, a może sprawdź sobie profilaktycznie pierwszą sondę. Można to zrobić chałupniczo , potrzebny woltomierz im wyższej klasy tym lepiej ale taki za 20zł też coś pokaże. Na youtubie są filmiki, wpisz - test sondy lambda. Podobno nie zawsze wyskoczy błąd jak sonda zaczyna nawalać.
Napisać jak to wg instrukcji wykonać?

_________________
Instrukcja naprawy prawdę ci powie ...
N16 1.5B 2005r


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 czerwca 2012, o 18:28 
Offline
Szeregowiec Ryan

Rejestracja: 19 kwietnia 2011, o 07:51
Posty: 10
Model: N16
Wersja nadwozia: 5d
No jasne, że sprawdzę, skoro da się chałupniczo. Woltomierz jakiś mam, możesz napisać jakiegoś manuala.

Jeszcze jedna rzecz, o której zapomniałem powiedzieć - problem szarpania nie występuje na zimnym silniku. Przez pierwsze +- 8 minut jazdy gdy wyjadę rano z garażu almera przyśpiesz płynnie bez zadławienia. Cały czas na 60 - 70 % mocy, ale płynnie. Choćbym wrzucił 4 bieg przy 40km/h płynnie przyśpieszy.

Dzisiaj miałem trochę wolnego asfaltu przed sobą, 137km/h udało mi się osiągnąć na płaskiej powierzchni, i ani grosza więcej. Jechałem z taką prędkością przez około 4 km, wskazówka stała w miejscu.

I jeszcze jedno sprostowanie - szarpanie/dławienie nie występuje w określonym zakresie obrotów, nie ma na to zasady. Czy dokręcę na 3 biegu do 3000 czy do 5000rpm, po wbiciu 4 zaczyna się szarpanie. Trzeba wtedy przymodulować trochę pedałem gazu (wdepnąć, popuścić) i szarpanie ustaje, zaczyna przyśpieszać ale jak żółw.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 czerwca 2012, o 21:11 
Offline
Kapral Wiaderny
Kapral Wiaderny

Rejestracja: 11 lipca 2011, o 22:02
Posty: 63
Lokalizacja: Szczecin
Model: N16
Wersja nadwozia: 5d
Test sondy 1 przed katem (tłumaczenie)
1. nagrzać silnik do normalnej temp pracy
2. włączyć woltomierz między pinem 62 w złączu komputera a masą na silniku (tu jakoś trzeba by się wcisnąć z kabelkiem, albo wybadać na konektorze sondy który kabelek podaje napięcie, woltomierz na zakres 2000mV)
3. silnik utrzymywać na 2000 obrotów i obserwować napięcia
4. napięcie nie powinno pozostawać w zakresie 0,2-0,4V
Napięcie powinno się zmieniać między ok. 0,3V a ok. 0,7V. Jak pisałem wcześniej na youtubie są filmiki to ładnie widać. Woltomierz, taki amatorski może mieć za małą częstotliwość próbkowania więc być może trzeba zmniejszyć obroty. Istotą jest aby sonda cyklicznie zmieniała napięcie j.w. Nie może stać na np. 0,35V.
Co do złącza w komputerze i pinu 62. Nie mogę tu wrzucić obrazka ale jak ściągniesz sobie instrukcję to w pliku ec (ENGINE CONTROL SYSTEM) na str 198 jest numeracja pinów a na str 199 jest masa (engine ground, ale masa to niby jest wszędzie na każdym żelastwie).
Ważne ! Rozłączając złącze od komputera trzeba odłączyć wcześniej "-" od akumulatora.

Jak uda ci się pomierzyć to napisz jakie efekty, sam jestem ciekawy.
Tak też myślę, że jak silnik brał ci olej to własnie to mogło zanieczyścić sondę.

_________________
Instrukcja naprawy prawdę ci powie ...
N16 1.5B 2005r


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lipca 2012, o 20:05 
Offline
Szeregowiec Ryan

Rejestracja: 19 kwietnia 2011, o 07:51
Posty: 10
Model: N16
Wersja nadwozia: 5d
Zmierzyłem napięcie na pinie 61 ecu (przepływomierz), wynosiło prawie 14 v, orientuje się ktoś czy to normalne? Tam powinienem mieć chyba 1.1 - 1.7 v na jałowym.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
POWERED_BY